W dniach 17-18 lipca, w szwedzkim Karlshamn, w ramach Karlshamn Baltic Festival, odbędzie się kolejna, 38-ma już edycja Baltic Song Contest – Bałtyckiego Festiwalu Piosenki, zwanego wcześniej Festiwalem Piosenki Krajów Nadbałtyckich, który uznawany jest za swoistą mini-Eurowizję.

Po raz kolejny funkcję dyrektora artystycznego festiwalu objął Krzysztof Szewczyk – ceniony polski dziennikarz muzyczny, autor wielu audycji i programów rozrywkowych, emitowanych zarówno na antenie radia jak i telewizji, m.in. bardzo popularnego, prowadzonego do spółki z Marią Szabłowską i realizowanego na żywo, programu muzycznego „Wideoteka dorosłego człowieka”. Uchodzi on także za autora polskiego określenia „teledysk” jako odpowiednika angielskiego słowa „videoclip”.

Malownicze Karlshamn to niewielkie miasteczko położone u południowego wybrzeża kraju w regionie Blekinge, który ze względu na różnorodność występującej tam flory zwany jest ogrodem Szwecji. Baltic Song Contest organizowany jest tutaj regularnie od 1978 roku i od tego czasu, niezmiennie odbywa się w trzeci weekend lipca, goszcząc wykonawców oraz publiczność na centralnym placu miasta „Karlshamn Stortorget” gdzie ustawiana jest festiwalowa scena.

Spośród polskich wykonawców jak dotąd w konkursie triumfowali, m.in: Majka Jeżowska, Magdalena Zawadzka, Hanna Banaszak, Beata Kozidrak, Małgorzata Ostrowska, Edyta Górniak, Kayah, Justyna Steczkowska, Robert Gawliński, Natalia Kukulska, Andrzej Piaseczny, Brathanki, Ich Troje, Varius Manx, Kasia Cerekwicka, Patrycja Markowska oraz duety Ewelina Flinta i Łukasz Zagrobelny czy Piotr Kupicha i Marcin Kindla.

W zeszłym roku Grand Prix konkursu ponownie trafiło do polskiego wykonawcy. Nagrodę główną oraz nagrodę publiczności zdobyła wówczas Katarzyna „Stashka” Stasiak.

W tegorocznej edycji Baltic Song Contest wystartuje 10 artystów z 9 krajów, takich jak: Szwecja, Polska, Białoruś, Hiszpania, Włochy, Irlandia, Wielka Brytania, Holandia i Łotwa. Polskę reprezentować będzie Sarsa Markiewicz – wokalistka, której debiutancki singiel „Naucz mnie” z kwietnia tego roku, zdobywa kolejne nagrody i szczyty list przebojów, zaś liczba odsłon teledysku do tytułowego utworu zanotowana na YouTube, w nieco ponad dwa miesiące od momentu publikacji, przekroczyła już 15 milionów.

Powodzenia!

One Response

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.